Gezond en veilig gourmetten

gezond gourmetten
 
 
 
 
 

Voordat u begint met de voorbereidingen moet u uw handen lang wassen met desinfecterende zeep.
Leg rauw vlees nooit naast andere soorten vlees.
 
Magere en slanke vleessoorten
Hierbij kunt u overwegen om een tartaartje te gourmetten, een varkenshaasje of een stukje kipfilet.
Ook vis draagt bij om niet te veel aan te komen. Witte vis als u het mager wilt houden, vette vis is er ook in de vorm van makreel en zalm. Maar vis is sowieso gezond.
 
mager vlees voor gourmetten
 
Groentesoorten
Lekker om te combineren.
 
Wel of geen boter!
Heeft u een goed gourmetstel, dan heeft u heel weinig boter nodig. Wilt u dan toch boter gebruiken, dan neem maar vloeibare margarine.
 
De sausjes
Wees er echter niet te royaal mee ondanks de heerlijke smaak. Rode sauzen worden aanbevolen zoals curry en ketchup. De meeste mayonaises zijn dikmakers ondanks wat er op de verpakking staat.
 
gezond gourmetten
 
Het plaatsen van het gourmetstel
Op een stevige en vlakke ondergrond en niet in de buurt van kleine kinderen. Is er sprake van een gourmet op spiritus, dan zult u de brander(s) regelmatig moeten bijvullen of hervullen.
Ga hier verstandig mee om! Wees ervan overtuigd dat de vlam volledig is gedoofd. Doe het vullen of bijvullen nooit aan de gourmettafel want stel, u vult de brander bij en opeens een steekvlam…
Neem de brander(s) mee naar buiten en vul die daar bij!
 
Bij een elektrisch gourmet moet u het snoer niet in een looproute leggen. Zorg ervoor dat er niemand over kan struikelen.
 
 
gezond gourmetten